ROZWÓJ POJĘĆ SKŁADNIOWYCH

Analiza rozwoju pojęć składniowych w programie nauczania umożliwiła uchwycenie szeregu niekonsekwencji w sformułowaniu haseł i innych niedociągnięć z zakresu aparatury pojęciowej. Program nie zawsze przej­rzyście rozgraniczał to, co było informacją dla nauczyciela, od tego, co miało być składnikiem wiedzy ucznia. To samo dotyczy podręczników. Analiza podręczników gramatyki wykazała, że nie wszystkie podręczniki w pełni realizują składniowe hasła programu, np. podręcznik dla klasy VII pomija aż 6 haseł programu, zamieszcza tematy, które nie są prze­widziane do realizacji w tej klasie. Taki podręcznik nie spełnia swego podstawowego! zadania, jakim jest pomoc nauczycielowi w realizacji pro­gramu nauczania.

Jeśli technika jest dla Ciebie pasją, hobby, lub po prostu zdrowym zainteresowaniem to bardzo dobrze trafiłeś. Mam na imię Wioletta, a ten blog to bardzo duża część mojego życia. Chciałabym, aby i dla Ciebie był to zakątek, w którym będziesz mógł się odprężyć i poczytać o ciekawych dla Ciebie rzeczach!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)