Szukanie nowoczesnych rozwiązań

Dla wielu firm z rynku IT metodą na przetrwanie ciężkiego okresu w dziejach finansów globalnych stało się sprzedawanie swoich starych produktów w nowej odświeżonej formie. Niechęć do wydawania miliardów na badania i innowacje sprawia, że wciąż dobrze sprzedają się towary adresowane do mniej zamożnego i mniej wymagającego klienta. Jest to jednak bardzo ryzykowne podejście, szczególnie na rynku technologii komputerowych. Tutaj nie wolno po prostu kopiować tego, co w międzyczasie wyprodukuje i wymyśli konkurencja. Jeśli więc dany producent, a jest ich dzisiaj nader wielu, prześpi swój czas na zmiany, będzie skazany na kupienie patentów od konkurencji – często kosztuje to ogromne sumy, narażające wręcz całą firmę na utratę płynności finansowej. Inni idąc tym tropem decydują się więc mimo nieprzychylnej prognozy ekonomicznej stale rozwijać własne badania i tworzyć nowe rozwiązania. Bo jeśli nawet rynek konsumencki zaakceptuje je dopiero za dwa lata, to korzyści z nich płynące mogą pozwolić na ponowne zajęcie pozycji lidera wśród konkurentów.

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)